بخش بندی های موثر در بازاریابی

بخش اول: 

طراحی برنامه ی بازاریابی عالی

استراتژیست های نظامی می دانندکه در جنگ های بزرگ،قبل از آنکه هیچ گردانی را به میدان نبرد بفرستند، نخست باید با برنامه های دقیقا بررسی شده و نقشه های درست، جنگ را در خیمه شان به پیروزی برسانند. در بازاریابی ، شما جان کسی را به خطر نمی اندازید،اما آینده سازمانتان به شما بستگی دارد، توصیه میکنم با همان دقت ژنرالی که برای شرکت در نبرد آماده می شود تحلیل و برنامه ریزی دست بزنید، در مطالب بعدی به شما می گویم چطور مطمئن شوید برنامه ای کارآمد و موثر داشته باشید یاد میگیرین که چطور می توانید استراتژی های قوی و تهاجمی را پایه و اساس برنامه هایتان قرار دهید تا احتمال فروش و موفقیت تان به حداکثر برسد.و همچنین کمک تان می کنم تاکتیک هایتا را در برنامه ای اجرایی  پیاده کنید ، بطوری که موفق شوید.

بخش دوم:

تجهیز و تقویت مهارت های بازاریابی 

بازاریابی عالی ، به مهارت های ویژه ی متعددی احتیاج دارد. اگردر حال حاضر شما از همه آنها برخوردار نیستید، این بخش به رفع هر کمبودی کمک می کند و به شما این امکان را میدهد تا از ابزار و شیوه های ویژه ای بهره مند شوید. مهارت های ضروری را به شما توضیح خواهیم داد : تا چگونه بفهمیددر خلق استراتژی موثر و طراحی بهتر برای تبلیغات و سایر عناصر برنامه بازاریابی ، به چه چیز هایی نیاز دارید؟  هدف نهایی رقابت چیست؟ (تخیل ، ارتباط، تحقیق) مهارت های یک بازاریاب موفق را به کمال میرساند و میخواهم به شما امکان بدهم از آنها برخوردار شوید! به گرانبهاترین و دیریاب ترین مهارت یازاریابی می پردازیم، قوه ی تخیل در بازاریابی: وقتی بازاریاب ها بتوانند کمی از این نیروی جادویی را در خود داشته باشند و ان را در برنامه های بازاریابی شان به کار ببرند، نتایج خوبی می گیرند. در این میان ارتباطبا مشتریان نیز مهم است زیرا که ایده های خوب به اضافه ی ارتباطات جذاب به معنب بازاریابی بهتر است.

بخش سوم:

تبلیغات برای سرگرمی و سود

از قدیم تبلیغات سنگ بنای بازاریابی بوده است. وجود شرکت هایی که فروش را با تبلیغات همراه کردند، به روز های اولیه بازاریابی برمی گردد و این شرکت ها به درآمد های سرشاری دست پیدا کردند در واقع  تبلیغات محیطی و مجازی  و حتی آگهی های کاغذی و بروشور ها در ترغیب مشتری بسیار موثر عمل می کنند.اگر بودجه بازاریابی دارید، می توانید آگهی های تبلیغاتی رنگی و تمام صفحه ای در مجلات چاپ کنید، آگهی های رنگی دو رو در تیراژ های بالا چاپ کنید، که هر کدام از آنها اگر با خلاقیت و طراحی صورت گرفته باشند، موثر خواهد بود. شاید بخواهید به ساده ترین شکل  تبلیغ کنید یعنی فقط از یک علامت استفاده کنید: از علامت های روی ساختمان ها ، اتومبیل ها و درها گرفته تا پوسترهای فرودگاه ها و تابلوهای تبلیغاتی در جاده ها، شما نیزمی توانید در کار خود از تبلیغات به شکل های بسیار متنوعی استفاده کنید.

بخش چهارم :

یافتن جایگزین های موثر برای تبلیغات

بسیاری از بازاریاب هاتاثیر شهرت را کشف کرده اند و فهمیده اند چطور باید رسانه ها رابه مطرح کردن داستانهاشان وادار کنندو ازاین راه با هزینه ی بسیار کمتر از آنچه که باید برای تبلغات خرچ میکردند شناخته شوند. رویدادهای خاص نیز میتوانند برای شما جایگزین با مکمل موثری برای تبلیغات باشند و فروش را تا حد زیادی بالا ببرند.

بخش پنجم:

فروختن محصولات عالی به هرکس

برنامه سنتی بازاریابی پنج مولفه دارد اما بیشتر کار بازاریابها و تمام انچه که در بخش های اول تا چهارم می آید، بر این مولفه استوار است ، یعنی بهبود بخشی.مولفه هایی همچون : طراحی محصول ، علامت تجاری آن ، قیمت گذاری ، تخفیف دادن به قصد ایجاد انگیزه برای خرید، استفاده تهاجمی از استراتژی توزیع در مناسب ترین زمان و مکان خرید، و فروش و ارائه خدمات به مشتریان مهم تلقی می شوند.میخواهم توجه شمارا به مهم ترین محصولات معطوف کنم و اینکه دریابید محصول شما بطور طبیعی دارای چه ویژگی های خاص و درخشانی است که مشتریان به سمت آن کشیده شوند.درضمن توصیه  میکنم نحوه ی توزیع و ارائه خدماتتان را بررسی کنید چون اینها می توانند موجب موفقیت یا شکست یک برنامه بازاریابی یا یک کار تجاری شود.

 

نظرتان را بنویسید
دیدگاه
نام
ایمیل