لینکی وار
لینکی وار
لینکی وار

تأثیر اینستاگرام و تلگرام در کسب و کار

آیا از تاثیر اینستاگرام و تلگرام در کسب و کار خبر دارید؟ آیا می‌دانید که این دو شبکه اجتماعی محبوب، چطور می‌توانند درآمد شما را به طرز معجزه‌ آسایی افزایش دهند؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا این دو شبکه اجتماعی نسبت به بقیه برای کسب‌وکار بهتر هستند. همچنین به شما نکات طلایی و مهمی را می‌گوییم که چطور می‌توانید در این دو شبکه اجتماعی کسب‌وکارتان را گسترش دهید و به درآمد برسید.

چرا باید از اینستاگرام و تلگرام برای کسب‌وکار استفاده کرد؟

جواب این سوال خیلی واضح و روشن است. چون این دو شبکه در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارند و اغلب مردم از این دو شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. وقتی که تعداد کاربران ایرانی در چنین برنامه‌هایی زیاد باشد، این فرصت برای شما پیش می‌آید که بدون هزینه زیاد برای تبلیغات، مشتریان بیشتری داشته باشید. اینستاگرام و تلگرام دو شبکه اجتماعی بسیار معروف در دنیا هستند که امکانات زیادی در آن‌ها برای صاحبان مشاغل وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را به صورت تجاری دربیاورید و از امکانات بیشتری بهره ببرید. در تلگرام هم می‌توانید به راحتی یه کانال رایگان ایجاد و کاربر جذب کنید. فراموش نکنید که به دلیل محبوبیتی که این دو شبکه اجتماعی در بین مردم دارند، همیشه افراد زیادی در این شبکه‌ها آنلاین هستند. پس در هر ساعت از شبانه‌‎روز، کاربران با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند. تنها کافی است که طرز استفاده صحیح از آنها را بدانید.
ا
مزایای اینستاگرام و تلگرام برای کسب و کارها

اولین مزیت این است که هر دو اپلیکیشن رایگان هستند و شما بابت استفاده از امکانات آن‌ها پولی پرداخت نمی‌کنید. مزیت بعدی هم تعداد بالای کاربران است. همه می‌دانیم که کاربران ایرانی بسیار زیادی در این دو شبکه حضور دارند و شما می‌توانید از این فرصت برای بازاریابی بیشتر استفاده کنید. در ضمن شما برای مدیریت حساب کاربری خود در این شبکه‌های اجتماعی تنها به یک گوشی موبایل نیاز دارید و فرقی نمی‌کند که در کجا هستید. یعنی هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

تنها با داشتن یک اتصال اینترنتی می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و آن را مدیریت کنید. اگر سایت دارید، تاثیر اینستاگرام و تلگرام در کسب و کار روی سئوی سایت شما قطعا مثبت خواهد بود. چون وقتی شما لینک سایت خود را در این شبکه های اجتماعی با کاربران به اشتراک می‌گذارید، آن‌ها با استفاده از این لینک به سمت سایت شما هدایت می شوند. با این کار گوگل متوجه می شود که شما سایتی مفید دارید که کاربران واقعی  سایر شبکه های اجتماعی از آن بازدید می‌کنند. پس رتبه سئو شما بهبود پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که اگر شما اتصال اینترنتی خوبی داشته باشید، با مشکلاتی مانند قطع شدن دسترسی روبه‌رو نمی‌شوید. کسانی که سایت دارند، خیلی وقت‌ها سرور سایتشان دچار مشکل شده و برای مدتی از دسترس خارج می‌شود. وقتی شما از اینستاگرام و تلگرام برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، این مشکل را نخواهید داشت، چون کار نگهداری از سرور را خود مالک اپلیکیشن انجام می دهد.
تلگرام
4 ویژگی اینستاگرام و تلگرام

همان طور که گفتیم، تاثیر اینستاگرام و تلگرام در کسب و کار به دلیل داشتن تعداد کاربر زیاد است و علت وجود کاربر زیاد در این دو شبکه اجتماعی هم ویژگی هایی است که دارند. در ادامه این ویژگی ها را ذکر کرده ایم:

  1. رابط کاربری ساده
  2. عدم نیاز به داشتن سرمایه اولیه زیاد
  3. پشتیبانی کردن از زبان فارسی
  4. امنیت و سرعت بالا

راه اندازی کسب و کار با استفاده از تلگرام

اهمیت تلگرام برای کسب و کار این است که به دلیل مصرف اینترنت کمتری که دارد، خیلی‌ها آن را به اینستاگرام ترجیح می‌دهند. برای راه‌اندازی کسب و کار از طریق تلگرام، در ابتدا باید یک کانال تلگرامی را ایجاد کنید. سپس سعی کنید یک تصویر مناسب که می‌تواند لوگو یا نام برند شما باشد، برای پروفایل انتخاب کنید. در قسمت توضیحات یا بیو کانال تلگرام از خدماتی که ارائه می‌دهید، بنویسید. سعی کنید که خلاصه و مفید خود را معرفی کنید تا کاربر دقیقا متوجه شود شما در چه حوزه‌ای فعالیت دارید. در ضمن فراموش نکنید که راه ارتباطی هم برای کاربر قرار دهید تا بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

بعد از این که تمام این کارها را انجام دادید، باید برای افزایش اعضای کانال خود تلاش کنید. برای این‌ کار می توانید از روش های مختلف مانند تبلیغ در سایر کانال های تلگرام یا تبلیغ در فضای دیگر استفاده کنید. اگر یک صفحه اینستاگرام دارید، می توانید از آن‌جا هم کاربر برای کانال خود جذب کنید. فعالیت همیشگی در کانال را فراموش نکنید. همچنین این نکته را مدنظر داشته باشید که پاسخگویی کامل و درست به کاربر، تاثیر زیادی روی فروش شما خواهد گذاشت. شاید به دلیل فیلتر بودن تلگرام به استفاده از آن فکر نکنید؛ اما طبق آماری که خود شرکت تلگرام اعلام کرده است، درصد زیادی از ایرانیان هنوز از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. پس اهمیت تلگرام برای کسب و کار را نادیده نگیرید.
لینکی وار
راه اندازی کسب و کار با استفاده از اینستاگرام

در ادامه مطلب تاثیر اینستاگرام و تلگرام در کسب و کار به بررسی نحوه راه‌اندازی کسب و کار در اینستاگرام می‌پردازیم. برای ایجاد یک صفحه اینستاگرامی، کار سختی نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در اینستاگرام باید بیو کامل و عکس پروفایل مناسب قرار دهید تا کاربر در نگاه اول شناخت صحیحی از شما به دست آورد. تاثیر اینستاگرام در کسب و کار بسیار زیاد است. تنها کافی است که روش استفاده را بدانید. شما باید از روش هایی مانند هشتک‌گذاری درست استفاده کنید تا کاربران هدف صفحه شما را ببینند.

اگر می خواهید که تاثیر اینستاگرام در کسب و کار شما چندین برابر شود، حتما فعالیت مستمر داشته باشید. فعالیت مستمر و به اشتراک گذاری پست‌های مرتبط با حوزه فعالیتتان، می‌تواند تاثیر بیشتری روی دیده شدن شما بگذارد. وقتی که فعالیت شما منظم و مداوم باشد، طبق الگوریتم اینستاگرام پست‌های شما به اکسپلور خواهد رفت و به این ترتیب کاربران بیشتری برند شما را خواهند شناخت.

فراموش نکنید که پاسخ دادن به دایرکت ها خیلی مهم است. حتما به دایرکت هایی که دریافت می کنید پاسخ دهید. علاوه بر آن به کامنت هایی که در زیر پست های شما نوشته می شوند، جواب دهید. وقتی این ‌کارها را انجام دهید، کاربر مطمئن می شود که شما فعال هستید و راحت تر به شما اعتماد خواهد کرد.

نکات مهم در دیده شدن صفحه اینستاگرام

یک نکته دیگری که درباره اینستاگرام باید به آن دقت کنید، این است که حتما همیشه استوری بگذارید. تجربه ثابت کرده است که وقتی کاربر در قسمت جستجو دنبال چیزی می‌گردد، اول روی صفحه‌هایی کلیک می‌کند که استوری دارند. چون قرار دادن استوری، نشان‌دهنده این است که شما امروز فعال هستید و اگر پیامی به شما ارسال کند، آن را می‌بینید.

نکته دیگر درباره افزایش دیده شدن در اینستاگرام این است که سعی کنید محتوای پست ها را به گونه ای تنظیم کنید که برای کاربر واقعا مفید باشد. وقتی که پست شما مفید و کاربرپسند باشد، هم لایک می‌گیرید و هم این‌ که کاربر آن را با سایر افراد به اشتراک می‌گذارد. در ضمن چون پست شما مفید بوده است، آن را ذخیره هم می‌کند. تمامی این‌ کارها به صورت فوق‌ العاده‌ای روی دیده شدن صفحه اینستاگرامی شما تاثیر دارند.
لینکی وار
ایده‌ های کسب‌ و کار در تلگرام و اینستاگرام

در دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام، تقریبا اغلب کسب‌ و کارها مشتری‌ های خودشان را دارند. چون همان‌طور هم که اشاره کردیم، تعداد کاربران ایرانی در این شبکه‌های اچتماعی بالا است و همه جور سلیقه وجود دارد. در ادامه چند ایده کسب درآمد را به شما معرفی می‌ ‎کنیم:

  • فروش کیف و کفش
  • فروش لباس زنانه یا مردانه
  • فروش اکسسوری
  • فروش لوازم جانبی موبایل یا کامپیوتر
  • فروش لوازم تحریر
  • فروش قهوه
  • فروش عسل طبیعی
  • فروش غذاهای ارگانیک
  • فروش زیورآلات زنانه

 

جمع بندی

تاثیر اینستاگرام و تلگرام در کسب و کار بر کسی پوشیده نیست و همه حداقل یک بار هم که شده با استفاده از این شبکه‌ های اجتماعی خرید کرده‌ایم. برای راه‌ اندازی کسب‌ و کار در این دو شبکه اجتماعی، تنها کافی است که یک حساب کاربری ایجاد کرده و فعالیت تان را شروع کنید. فراموش نکنید که فعالیت باید مداوم و همیشگی باشد تا بتوانید نتیجه بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید